четвртак, 22. јул 2010.

Elektronski potpis

Hm, razmisljala sam kako da pocenem ovu temo pa cu krenuti od same definicije


Šta su sertifikati
Kvalifikovani elektronski sertifikat (KES) sadrži:
  • podatke o korisniku sertifikata (ime i prezime, e-mail adresa)
  • javni kriptografski ključ (koji je par privatnom kriptografskom ključu     koji se koristi za kreiranje kvalifikovanog elektronskog potpisa),
  • podatke o izdavaocu sertifikata (sertifikaciono telo)
KES se koristi za:
  • kvalifikovano elektronsko potpisivanje e-dokumenata ili e-mail-ova i
  • autentifikaciju korisnika
Kvalifikovani elektronski potpis:
  • ima isto pravno dejstvo kao i svojeručni potpis i pečat !
  • njime se garantuje identitet potpisnika, integritet elektronskog     dokumenta i onemogućava se naknadno poricanje odgovornosti za     njegov sadržaj
  • to nije skenirani svojeručni potpis!
Najznačajnija polja primene elektronskog potpisa su:
  • elektronska uprava (e-Government)
  • elektronsko bankarstvo (e-Banking)
  • elektronska trgovina (e-Commerce) 
Više informacija u vezi elektronskih sertifikata možete pronaći na stranicama Sertifikacionog tela Pošte: www.ca.posta.rs

U prevodu ako ste se susretali sa elektronskim bankarstvom sve ovo ce te lakse razumeti. Sto se tice samih elektronski potpisa oni su u verziji kao kartica koju stavite u neki od citaca ili kao token ( uredjaj koji generise promenjive brojeve) kad smo kod toga moram vam reci da sam koristila i jednu i drugu varijatnu i ako cete sertifikat koristiti samo na radnom mestu po meni je jednostavnija kartica a ako se vas posao zasniva van kancelarije a imate pristu internetu onda vam je mozda bolji token. 

Sama primena za nekog ko se bavi biznisom je vrlo vazna jer vam skracuje vreme provedeno po salterima raznih sluzbi. Na pr. sa njim cete moci da podnosite prijave za pdv, da imate uvid u vase kartice u poreskoj upravi, da prijavljujete i odjavljujete radnike. Sve u svemu korisno da vase vreme iskoristite pametnije nego da gledate namrstene salterske sluzbenike. 

Moja prica je da sam isla u postu kod nas i da su mi rekli da oni ne znaju sta je elektronski potpis i da je sirugno nesto eksperimentalno :) 

Cim dobijem svoj e potpis objavicu ovde kako se dolazi do njega da ne bi dolazili u istu situaciju kao ja.

Нема коментара:

Постави коментар